Didaktisk design - digitale læreprocesser

Didaktisk design - digitale læreprocesser Forstør

269,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Denne bog præsenterer en didaktisk tænkning og praksis, der understøtter differentieret undervisning og elevers egen digitale produktion. Forfatterne tager afsæt i tre didaktiske rammedesign, der har deres force i hver deres undervisningssammenhæng:

A. Fagfaglige undervisningsforløb

B. Tværfaglige projekter

C. Individuelle fordybelsesprojekter

Forfatterne introducerer begrebet elever som didaktiske designere og viser med konkrete eksempler fra dansk, matematik og tværfaglige forløb, hvordan læreren med et overordnet rammedesign kan understøtte elevernes design af deres egne læreprocesser og dermed deres kreativitet, innovative kompetencer og digitale dannelse.

Med trådløse teknologier, mobile enheder og web 2.0 udfordres relationen mellem elever og lærere, fordi eleverne allerede har digitale kompetencer og uden videre kobler praksisformer fra det fysiske klasserum med dem, de kender fra det virtuelle rum. Eleverne forholder sig fagligt undersøgende, samarbejder og forhandler aktivt med hinanden, hvilket gør deres digitale produktion til en effektiv læringsform.

Bogen er henvendt til lærerstuderende og lærere i praksis.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Birgitte Holm Sørensen / Karin Twedell Levinsen
Sideantal: 192
Sprog: Dansk
Originaltitel: The Mindful Way Through Depression
Originalsprog: Engelsk
Produktvariant: Hæftet
Oversætter: Hanne Nybo
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Akademisk
Bredde: 153 mm
Højde: 225 mm
Dybde: 18 mm
Vægt: 362 g
Udgivelsesdato: 14 Aug 2014
Oplagsdato: 14 Aug 2014
Varefakta
Reference

b-9788711342459

Udgivelsesår

2014

Sprog

Dansk

Didaktisk design - digitale læreprocesser Akademisk