Det ved vi om læringsmiljø og specialpædagogik

Det ved vi om læringsmiljø og specialpædagogik Forstør

222,50 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online
Læringsmiljø og specialpædagogik
Specialundervisningselever har typisk været betragtet fra et meget individcentreret perspektiv, som en gruppe elever, der var noget galt med, og som derfor skulle have et anderledes tilbud – helst uden for den almindelige klasse. Der er imidlertid sket et frugtbart skift i retning af, at eleverne skal betragtes i en relationel kontekst. Det har vist sig, at det læringsmiljø, eleverne indgår i, har stor betydning for elevernes udbytte af skolen. Denne publikation ser på, hvad læringsmiljøet betyder for
den specialpædagogiske indsats.
LP-serien: Det ved vi om
LP-modellen - Læringsmiljø og Pædagogisk analyse - er en pædagogisk analysemodel baseret på systemteori og forståelse af læringsmiljøets betydning for elevernes personlige, sociale og faglige udvikling. LP-serien består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om og redskaber til at håndtere aktuelle udfordringer i skolens arbejde med læringsmiljøet og LP-modellen. Serien henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere. Publikationerne er oplagte til at understøtte LP-gruppernes arbejde og dialog.
Serien er redigeret af Ole Hansenog Thomas Nordahl. Ole Hansen er projektchef på University College Nordjylland, hvor han er ansvarlig for implementeringen af LP-modellen i Danmark. Thomas Nordahl er professor i pædagogik ved Høgskolen i Hedmark og arkitekten bag LP-modellen.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Niels Egelund
Sideantal: 47
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Paperback
Oplag: 2
Udgave: 1
Illustreret af: Rina Dahlerup
Fagredaktør: Ole Hansen,Thomas Nordahl
Udgiver: Dafolo
Serie: LP-serien
Udgivelsesdato: 30 Nov 2009
Oplagsdato: 30 Nov 2009
Varefakta
Reference

b-9788772814674

Udgivelsesår

2009

Sprog

Dansk

Det ved vi om læringsmiljø og specialpædagogik Dafolo