Det ved vi om Forskningsinformeret læringsledelse

Det ved vi om Forskningsinformeret læringsledelse Forstør

222,50 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Evidens – data om elever og medarbejdere og forskningsbaseret viden om, hvad der virker – er grundlaget for, at man som leder, lærer og pædagog træffer intelligente og informerede valg. Hensigten med denne publikation er i kort form at præsentere og sammenfatte, hvad vi ved om den form for ledelse af uddannelsesinstitutioner, som fokuserer på højest muligt læringsudbytte. Den evidensinformerede lærer og leder er ikke slave af regneark, men udøver professionel dømmekraft. Forudsætningen for at kunne gøre det er, at man har den størst mulige viden om, hvilke pædagogiske indsatser der har størst mulighed for at virke efter hensigten, hvordan forholdene er i skolen og i den enkelte klasse, hvilke muligheder den enkelte elev skal bygge på, og hvilkeudfordringer han eller hun skal håndtere. Denne viden kan ikke direkte eller mekanisk oversættes til handlinger, for hertil er undervisning og ledelse alt for komplekse opgaver. Men den kan bruges til at træffe velinformerede beslutninger og til efterfølgende at sikre sig, at de indsatser, der blev valgt, faktisk også havde den tilsigtede effekt.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Lars Qvortrup
Sideantal: 88
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Paperback
Oplag: 1
Udgave: 1
Fagredaktør: Ole Hansen,Thomas Nordahl
Udgiver: Dafolo
Serie: Det ved vi om
Udgivelsesdato: 20 Oct 2015
Oplagsdato: 20 Oct 2015
Varefakta
Reference

b-9788771602906

Udgivelsesår

2015

Sprog

Dansk

Det ved vi om Forskningsinformeret læringsledelse Dafolo