Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen

Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen Forstør

222,50 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau og ud fra egne test og kortlægninger i den enkelte klasse. Data har dog ingen værdi i sig selv – først når de bliver analyseret i den lokale kontekst, er der grundlag for at forbedre den eksisterende praksis. Hvis man vil opnå et så effektfuldt udbytte af data som muligt, må de derfor drøftes og anvendes i fælleskab mellem lærere i for eksempel professionelle læringsfællesskaber og mellem skoleledelsen og lærere. Den kollektive tilgang er helt afgørende for, at lærere og ledere udvikler kompetencer inden for data-literacy.
Denne bog giver eksempler på, hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring af den pædagogiske praksis og elevernes læringsudbytte. Dette er konkretiseret i eksempler på skole-, klasse og elevniveau.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Thomas Nordahl
Sideantal: 93
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Paperback
Oplag: 1
Udgave: 1
Fagredaktør: Ole Hansen,Thomas Nordahl
Udgiver: Dafolo
Serie: Det ved vi om
Udgivelsesdato: 01 Nov 2015
Oplagsdato: 01 Nov 2015
Varefakta
Reference

b-9788771600650

Udgivelsesår

2015

Sprog

Dansk

Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen Dafolo