Celebritykultur - Del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation

Celebritykultur - Del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation Forstør

129,00 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online

Celebritykulturen er et centralt fænomen i nutidens film- og mediekultur som konkret kommer til udtryk i forskellige mediegenrer.

Celebritykultur er den første bog på dansk som samlet præsenterer den nyeste internationale medieforskning i celebritykultur.

Bogen giver en introduktion til celebritykulturens centrale begreber og teoridannelser, sætter den i et mediehistorisk perspektiv og belyser både medieindustriens og modtagerens roller.

Gennem eksemplariske medieanalyser giver bogen indsigt i, hvordan celebritykulturen manifesterer sig i faktuelle genrer som portrætdokumentar, prisuddelingsshow, profiler på sociale medier og interviews, med fokus på berømtheder inden for film, politik og videnskab.

Celebritykultur er målrettet undervisning i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelserne og for læsere med interesse i aktuel mediekultur og mediegenrer.

Helle Kannik Haastrup er lektor, ph.d. i medievidenskab ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab, Københavns Universitet.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Helle Kannik Haastrup
Sideantal: 120
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Paperback
Udgave: 1
Udgiver: Samfundslitteratur
Udgivelsesdato: 14 Jan 2017
Oplagsdato: 14 Jan 2017
Varefakta
Reference

b-9788759321720

Sprog

Dansk

Celebritykultur - Del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation Samfundslitteratur