Bag nyhederne - Værdier, idealer og praksis (2.udg)

Bag nyhederne - Værdier, idealer og praksis (2.udg) Forstør

200,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Hvorfor bliver nogle begivenheder til nyheder? Hvilke nyhedsværdier hersker på danske redaktioner? Bag nyhederne er en sociologisk undersøgelse af dansk nyhedskultur, der giver et sjældent indblik i hverdagens journalistiske praksis. Bogens kvalitative analyser tegner et billede af en journalistisk professionskultur, hvor udvælgelse, prioritering og vinkling af nyheder ofte er præget af interne spil om anerkendelse og prestige imellem journalisterne. En kultur, hvor idealet er den selvstændige, dagsordensættende solohistorie, der er et resultat af et tålmodigt gravearbejde. Men samtidigt en kultur, hvor hverdagen kendetegnes ved et højt produktionspres og korte deadlines, der producerer en stadig strøm af egenhistorier: forskellige aftapninger og vinkler på baggrund af en fælles mediedagsorden.Bogen anbefales til alle, der interesserer sig for massemedier, kommunikation og journalistik, og som ønsker et indblik i den professionelle kultur og i de herskende værdier bag om nyhederne.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Ida Willig
Sideantal: 273
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 2
Udgiver: Samfundslitteratur
Udgivelsesdato: 17 Oct 2011
Oplagsdato: 17 Oct 2011
Varefakta
Reference

b-9788759316054

Udgivelsesår

2006

Sprog

Dansk

Bag nyhederne - Værdier, idealer og praksis (2.udg) Samfundslitteratur