Polititsk Marketing - Personer, Partier & Praksis

Polititsk Marketing - Personer, Partier & Praksis Forstør

495,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Er partierne i dansk politik blevet til virksomheder?
Er vælgerne blevet til forbrugere?
Næppe.
Alligevel kan man i det moderne danske demokrati finde en række træk, som vidner om inspiration fra marketing.

Disciplinen politisk marketing er udbredt i mange vestlige lande. Imidlertid er kendskabet til politisk marketing i Danmark bemærkelsesværdigt lavt.
Politisk marketing handler grundlæggende om, hvordan tankesæt og teknikker fra marketing adopteres af politiske aktører. Det gælder partiernes brug af markedsdata, brandanalyser og designerpolitik. Det gælder også vælgernes brug af forbrugeridentitet, når de vurderer partiernes tilbud.
Politisk marketing – personer, partier & praksis er den første bog, som indkredser essensen af politisk marketing i Danmark. Bogen indeholder ti bidrag fra forskere og praktikere og giver bl.a. svarene på:

  • Hvad er politisk marketing?
  • Hvordan har det udviklet sig?
  • Hvilke konsekvenser har dette fænomen for vælgere, partier og demokrati

Målgruppe
Bogen er skrevet, så den kan læses af et fagpublikum, studerende, praktikere og andre politisk interesserede.
Den er også velegnet som opslagsbog, da bogens kapitler indfanger forskellige aspekter ved marketings anvendelse i dansk politik.

Redaktør
Bogen er redigeret af Sigge Winther Nielsen, cand.scient.pol., ph.d. stipendiat og tidligere ekstern lektor i politisk marketing ved Institut for Statskundskab på Københavns Universitet.



Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Sigge Winther Nielsen (red.)
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Karnov Group Denmark A/S
Udgivelsesdato: 27 Nov 2011
Oplagsdato: 27 Nov 2011
Varefakta
Reference

b-9788761931184

Udgivelsesår

2011

Sprog

Dansk

Polititsk Marketing - Personer, Partier & Praksis Karnov Group Denmark A/S