Mediekomplekset

Mediekomplekset Forstør

229,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Bogen analyserer de radikale konsekvenser af den aktuelle udbredelse af digitale medier og tematiserer et essentielt paradoks i samtiden: Medieudviklingen er eksploderet, mens mediekritikken helt modsat nærmest er forsvundet.
Vi tror, at udbredelsen af internettet og sociale medier fremmer demokratiet og folkelig indflydel­se, men egentlig forholder det sig lige omvendt: Vores indflydelse på samfundsudviklingen er dalende. Det ses i fraværet af stærke tværpolitiske bevægelser og i de konstant faldende medlemstal i partier og fagforeninger.
Samtidig medvirker den konstant medie- og nyhedsstrøm til, at der opstår mediebobler, der skaber umiddelbar dramatik og ekstreme popularitets­udsving, som det er sket for blandt andre Villy Søvndal, Ny Allian­ce og Alternativet.
Bogen indeholder en kompakt teori om medier og modstand i det 21. århundrede, hvor ikke kun økonomi og politik er gennemgribende medialiseret, men hvor udbredelsen af sociale medier og smartphones også grundlæggende ændrer den sociale dynamik og tidsbilledet.
Peter Nielsen er ansat som lektor på Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv på Roskilde Universitet. Han er ph.d. i samfundsvidenskab og forsker i samspil mellem politik, økonomi og medier i det aktuelle samfund.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Peter Nielsen
Sideantal: 139
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Paperback
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Frydenlund
Bredde: 132 mm
Højde: 232 mm
Dybde: 10 mm
Vægt: 230 g
Udgivelsesdato: 22 Feb 2016
Oplagsdato: 22 Feb 2016
Varefakta
Reference

b-9788771186796

Udgivelsesår

2016

Sprog

Dansk