Marked, erhvervsliv og stat - dansk konkurrencelovgivning og det store erhvervsliv

Marked, erhvervsliv og stat - dansk konkurrencelovgivning og det store erhvervsliv Forstør

248,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Medierne beretter med mellemrum, at store virksomheder udnytter en markedsdominerende position. OECD har i de seneste år flere gange rejst kritik af, at den danske konkurrencelovgivning er for svag med det resultat, at det danske prisniveau er for højt til skade for forbrugerne. Inden for EU har Danmark været et af de sidste lande, der forlod det såkaldte kontrolprincip til fordel for det stærkere forbudsprincip. I et internatioanlt perspektiv har dansk erhvervsliv haft succes med længe at undgå at blive underlagt en stram offentlig konkurrenceregulering. I denne bog følges den danske konkurrenceregulering i det 20. århundrede. Det store erhvervsliv har bestandigt kæmpet for en lempelig konkurrencelovgivning. Det mislykkedes set over tid.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Niels Nørgaard Kristensen
Sideantal: 303
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Aarhus Universitetsforlag
Bredde: 158 mm
Højde: 231 mm
Dybde: 23 mm
Vægt: 570 g
Udgivelsesdato: 09 Feb 2004
Oplagsdato: 09 Feb 2004
Varefakta
Reference

b-9788779340701

Udgivelsesår

2004

Sprog

Dansk

Marked, erhvervsliv og stat - dansk konkurrencelovgivning og det store erhvervsliv Aarhus Universitetsforlag