Medier og turisme

Medier og turisme Forstør

268,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Medier anvendes i stigende omfang i forbindelse med rejse­ og turismepraksisser til at søge information forud for rejsen, til at kommunikere under rejsen og til bagefter at fortælle om rejserne. Medieoplevelsen spiller derfor en rolle for måden, hvorpå vi rejser og orienterer os, og hvordan vi efterfølgende erindrer rejsen. Bogen præsenterer konkrete analyser af aktuelle eksempler fra danske og internationale medier. Blandt fænomener, der analyseres, er paradisforestillinger i turistreklamer, krimiturisme, Google Earth, rejseprogrammer som tv­-underholdning, og hvordan rejsende finder sammen i globale fællesskaber online og offline.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Anne Marit Waade / Jakob Linaa Jensen
Sideantal: 250
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: publizon
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Gyldendal Akademisk
Udgivelsesdato: 26 Mar 2009
Oplagsdato: 26 Mar 2009
Varefakta
Reference

b-9788776755225

Udgivelsesår

2009

Sprog

Dansk

Medier og turisme Gyldendal Akademisk