Ledelse af uddannelse

Ledelse af uddannelse Forstør

325,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Omstillinger, øget kompleksitet og relationer i skred; en stadig strøm affusioner,reformerog nye evaluerings- og styringsværktøjer har længe tegnethverdagen på uddannelsesområdet.Professionalisering af uddannelsesledelsehar handlet om evnen til at lægge strategi, evaluere, organisere ogdokumentere.Men i de seneste år er der opstået nye idealer for ledelse oglæring. Innovation, flow og anerkendelse er blevet nøgleord, og „traditionel“undervisning fremstår forældet. Ledelse af uddannelse viser, hvad disse nyetendenser og idealer betyder for den konkrete hverdagsledelse.Bogen går tæt på begrebet potentialitetsledelse – en ledelsesform, der ervoksetfrem som et svar på de udfordringer, udviklingen i det danske uddannelsessystemhar bragt med sig. At lede på potentialitet vil sige at skabe oglede på fremtidige, endnu ukendte muligheder i organisationen, dens medarbejdereog samarbejdspartnere. Forfatterne viser, hvordan den nye ledelsesformudspiller sig i konkrete uddannelseskontekster. Undervejs kaster bogennyt lys på selvfølgeligheder og rutiner og sætter ord på de nye muligheder ogdilemmaer, som potentialitetsledelse skaber.Bogen er skrevet af forskere fra CBS, Det Nationale Center for Arbejdsmiljø,Professionshøjskolen UCC og Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/AarhusUniversitet. Den henvender sig især til ledere og medarbejdere i uddannelsesinstitutionersamt studerendeog forskere inden for feltet.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Justine Grønbæk Pors m.fl.
Sideantal: 250
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Samfundslitteratur
Bredde: 152 mm
Højde: 224 mm
Dybde: 18 mm
Vægt: 494 g
Udgivelsesdato: 11 Jan 2011
Oplagsdato: 11 Jan 2011
Varefakta
Reference

b-9788759315163

Udgivelsesår

2011

Sprog

Dansk

Ledelse af uddannelse Samfundslitteratur