Kulturel offentlighed og kvalitet

Kulturel offentlighed og kvalitet Forstør

249,95 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Kulturel kvalitet har traditionelt været forbundet med den institutionaliserede elitekunst, mens andre typer af kulturprodukter per definition er blevet regnet som kitsch. Men efter 1960’ernes kulturelle opbrud er populærkulturen blevet omdrejningspunkt for en ’demokratisering’ af kvalitetsforståelsen. Netop dén kan nå og begejstre brede befolkningsgrupper. Prisen er i yderste konsekvens, at debatten efterlades uden kriterier til at skelne: Hvis bare et publikum kan lide et kulturprodukt, gælder det automatisk som godt.
En parallel polarisering gør sig gældende i spørgsmålet om kommerciel versus ikke-kommerciel kultur. Her vidner den blotte eksistens af et betalingsvilligt publikum i sig selv, ifølge nogle debattører, om et kulturprodukts høje kvalitet, mens andre tværtimod betragter kommercielle hensyn som væsensfremmede og potentielt ødelæggende for kvalitetskultur.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Henrik Kaare Nielsen
Sideantal: 242
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Christinna Lykkegaard Nilsson
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Klim
Bredde: 143 mm
Højde: 216 mm
Dybde: 18 mm
Vægt: 352 g
Udgivelsesdato: 25 Nov 2015
Oplagsdato: 25 Nov 2015
Varefakta
Reference

b-9788771298079

Udgivelsesår

2015

Sprog

Dansk

Kulturel offentlighed og kvalitet Klim