Krisekommunikation - Når virksomhedens image og omdømme er truet

Krisekommunikation - Når virksomhedens image og omdømme er truet Forstør

498,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage
Krisekommunikationer det første større værk på dansk om kriser, kriseledelse og krisekommunikation.
Bogen bygger på en multidimensionel tilgang og angriber feltet ud fra fem forskellige dimensioner:
En sociologisk dimension (risikosamfundet eller risikocivilisationen)
En definitorisk og typologisk dimension (Hvad er en krise? Hvilke typer af kriser findes der?)
En ledelsesmæssig dimension (strategisk, proaktiv og proces-orienteret kriseledelse)
En kommunikativ dimension (krisekommunikation i tekst og kontekst)
En (inter)kulturel dimension (Hvilken indflydelse har kulturen på udøvelsen af kriseledelse og krisekommunikation?)
Omdrejningspunktet i bogen er en ny model for krisekommunikation kaldet den retoriske arena, der skal indfange den kompleksitet og dynamik, som kendetegner et kriseforløb, og de mange "stemmer", som kommunikerer til, med, imod eller forbi hinanden under en krise.
Krisekommunikationer en akademisk bog og henvender sig først og fremmest til mennesker, der studerer, underviser eller forsker i kriser, kriseledelse og krisekommunikation, men den kan også læses med stort udbytte af praktikere.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Finn Frandsen / Winni Johansen
Sideantal: 388
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 6
Udgave: 1
Udgiver: Samfundslitteratur
Bredde: 170 mm
Højde: 239 mm
Dybde: 21 mm
Vægt: 924 g
Serie: Den kommunikerende organisation
Udgivelsesdato: 19 Apr 2007
Oplagsdato: 12 Mar 2015
Varefakta
Reference

b-9788759308677

Sprog

Dansk

Krisekommunikation - Når virksomhedens image og omdømme er truet Samfundslitteratur