Innovation i videnvirksomheden - - teorier om strategisk ledelse

Innovation i videnvirksomheden - - teorier om strategisk ledelse Forstør

299,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

I turbulente situationer bryder den traditionelle form for strategisk planlægning sammen – planlægningens forudsætninger og antagelser holder ikke. Derfor er det nødvendigt at supplere med alternativ tænkning.Moderne strategisk ledelse drejer sig om at prioritere fleksibilitet og derigennem sikre ekstremt kort responstid og en stor grad af strategisk handlingsfrihed. Erfaringer viser, at nye ledelses- og organisationsformer har vanskeligt ved at vinde indpas i praksis. Det gælder også – eller måske især – de innovative af slagsen. Hvad vil det sige at være innovativ? og hvordan ser en innovativ organisation ud?Der er behov for at gå i dybden med grundlaget for den innovative organisation og ledelse. Det er denne bogs omdrejningspunkt og emnet behandles i overensstemmelse med moderne ledelsestænkning via afdækning af teoretiske og praktiske overvejelser. I bogens første del gennemgås byggestenene til den innovative videnvirksomhed på baggrund af teorier om videnudvikling og -ledelse samt strategisk ledelse, herunder emergent strategisk ledelse.I anden del er det karakteristika for den innovative videnvirksomhed, der er i fokus.Forfatterne runder bogen af med at anskueliggøre, hvordan en emergent strategisk ledelsesmodel kan ændre virksomheden fra et driftssystem til et innovativt, emergent og fremtidssikret udviklingssystem.Innovation i videnvirksomheden vil være relevant læsning for studerende inden for mange fagretninger, fx ledelse, strategi og organisationsteori, for de mange typer af masterstuderende, der findes i disse år og ikke mindst for forandringsparate ledere på alle niveauer i erhvervslivet.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Louis Printz / Frank Radich / Anders Drejer
Sideantal: 264
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Sanne Lund Jensen
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 3
Udgave: 1
Tegnet af: Dansk Medie Design A/S
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 173 mm
Højde: 241 mm
Dybde: 16 mm
Vægt: 513 g
Udgivelsesdato: 01 May 2006
Oplagsdato: 31 Jul 2014
Varefakta
Reference

b-9788776752170

Udgivelsesår

2006

Sprog

Dansk

Innovation i videnvirksomheden - - teorier om strategisk ledelse Hansreitzels