Hvordan vi tænker - - en reformulering af forholdet mellem refleksiv tænkning og uddannelsesprocessen

Hvordan vi tænker - - en reformulering af forholdet mellem refleksiv tænkning og uddannelsesprocessen Forstør

279,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

'Hvordan vi tænker' regnes for et af Deweys hovedværker, fordi han heri præsenterer og udfolder begrebet om ‘den refleksive tænkning’, et begreb, som er helt centralt hos ham igennem hele forfatterskabet.
Dewey definerer helt kort refleksiv tænkning som “den form for tænkning, der består i at vende et tema i hovedet og underkaste det en alvorlig og sammenhængende overvejelse.” Denne definition udvikler og underbygger Dewey bogen igennem – hele tiden i relation til den refleksive tænknings betydning for uddannelsesprocessen. De studerende må bibringes lyst til at undersøge og reflektere over, hvad de har lært, ud fra en skeptisk, nysgerrig og eftertænksom tilgang. Undersøg et problem, find en løsning, tænk over, hvorfor det lykkedes eller ikke lykkedes og lær af dine successer og fejltagelser. Deweys påstand er, at man kan lære at tænke og lære at værdsætte processen lige så meget som resultatet.

Hvordan vi tænker er med sin klare og spændende fremstilling relevant for alle, der interesserer sig for filosofi, pædagogik, sociologi og psykologi. Og naturligvis for praktikere inden for professionerne, hvad enten det drejer sig om lærere, pædagoger, sygeplejersker – eller personaleudviklere, medarbejdere og ledere.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: John Dewey
Sideantal: 241
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Joyce Grosswiler
Originaltitel: How we think
Originalsprog: Engelsk
Produktvariant: Hæftet
Oversætter: Joachim Wrang
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Klim
Bredde: 174 mm
Højde: 240 mm
Dybde: 20 mm
Vægt: 598 g
Serie: Dewey biblioteket
Udgivelsesdato: 15 Oct 2009
Oplagsdato: 15 Oct 2009
Varefakta
Reference

b-9788779556225

Udgivelsesår

2009

Sprog

Dansk

Hvordan vi tænker - - en reformulering af forholdet mellem refleksiv tænkning og uddannelsesprocessen Klim