Strategier for læring

Strategier for læring Forstør

229,95 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Hvordan lærer elever at lære?
‘Strategier for læring’ argumenterer for, at selvregulering, -vurdering og bevidst brug af læringsstrategier er noget af det vigtigste, elever kan lære i skolen. Ikke før eller efter det faglige stof, men som en integreret del af al læringsarbejde i skolen.
Forfatteren bygger sin argumentation på egen forskning og erfaringer, resultater fra The Assessment Reform Group i England og på John Hatties omfattende metastudie, hvis pointer hun relaterer til en nordisk kontekst og undervisningsvirkelighed. Bogen er en grundig indføring i den nyeste viden om og brug af læringsstrategier og er spækket med eksempler, der på tværs af fag og klassetrin viser, hvordan elever lærer at lære.
‘Strategier for læring’ retter sig mod lærerstuderende, lærere og skoleledere, som arbejder aktivt med vurdering for læring i skolen.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Therese Nerheim Hopfenbeck
Sideantal: 188
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Christinna Lykkegaard Nilsson
Originaltitel: Strategier for læring
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oversætter: Kirsten Laursen
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Klim
Bredde: 174 mm
Højde: 242 mm
Dybde: 14 mm
Vægt: 349 g
Serie: Lærerens grundfaglighed
Udgivelsesdato: 16 Aug 2015
Oplagsdato: 16 Aug 2015
Varefakta
Reference

b-9788771295481

Udgivelsesår

2015

Sprog

Dansk