Stilladsering - en pædagogisk metafor

Stilladsering - en pædagogisk metafor Forstør

235,00 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online

Stilladsbegrebet går tilbage til L.S. Vygotskys arbejder, men fremstår i dag som et selvstændigt begreb. I denne bog relateres stilladstænkningen til teori og forskning om så vidt forskellige områder som motiv- og sprogudvikling, selvet og tilværelseskompetence, kommunikation, læring af praktiske færdigheder samt undervisning i matematik og dansk.
Inden for pædagogisk tænkning er man i stigende grad blevet opmærksom på, at læring er socialt baseret, og at det lærende menneske har brug for en passende form for støtte fra omgivelserne, hvis dets læring skal optimeres. Stilladsbegrebet ikke blot fastholder denne synsvinkel, men giver også mulighed for at sammentænke forskellige vinkler på læring og udvikling i en praksisnær helhedsforståelse. Stilladsbegrebet går tilbage til L.S. Vygotskys arbejder, men fremstår i dag som et selvstændigt begreb. I denne bog relateres stilladstænkningen til teori og forskning om så forskellige områder som motiv- og sprogudvikling, selvet og tilværelseskompetence, kommunikation, læring af praktiske færdigheder samt undervisning i matematik og dansk.
Bogens artikler er forankret i nyere teoretisk og empirisk forskning og henvender sig til studerende ved pædagog- og lærerseminarier, universiteter, pædagog- og lærerhøjskoler samt alle med professionsinteresse for, hvorledes man pædagogisk kan støtte op om børn og unges læring og udvikling.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Tove Klausen / Mariane Hedegaard / Ole Skovmose / M.Fl
Sideantal: 211
Sprog: Dansk
Forord af: Jan Tønnes Hansen og Klaus Nielsen
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 2
Udgave: 1
Illustreret af: Joyce Grosswiler
Udgiver: Klim
Bredde: 154 mm
Højde: 216 mm
Dybde: 19 mm
Vægt: 384 g
Serie: Pædagogik til tiden
Udgivelsesdato: 04 Oct 1999
Oplagsdato: 22 Sep 2004
Varefakta
Reference

b-9788777248924

Udgivelsesår

1999

Sprog

Dansk