Pædagogiske umuligheder

Pædagogiske umuligheder Forstør

228,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Spørgsmål om læreres "personlighed" og "personlige relationers" vigtighed for elevers læring unddrager sig videnskabelig begribelse. Didaktiske handlingsanvisninger på disse områder er i bedste fald nytteløse.

Denne bog modsiger den dominerende politiske diskurs på skoleområdet: At der kan opstilles klare mål for undervisningen, som enhver lærer gennem den rette indstilling og de rette metoder kan opfylde. Med afsæt i psykoanalysen bidrager Pædagogiske umuligheder til en forståelse af, hvorfor det er så notorisk vanskeligt at skabe sikker viden om, hvad der virker inden for det pædagogiske felt.

Antologien samler tre centrale artikler inden for feltet psykoanalyse og pædagogik, der her for første gang foreligger på dansk. De øvrige artikler giver i tilgift et bud på, hvad selve det pædagogiske ved forhold overhovedet består i med udgangspunkt i begreber som subjektet, den Anden, det ubevidste, (videns)begær, overføring og identifikation fra Freuds og Lacans psykoanalyse.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Kirsten Hyldgaard
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Aarhus Universitetsforlag
Bredde: 159 mm
Højde: 240 mm
Dybde: 15 mm
Vægt: 404 g
Udgivelsesdato: 26 Apr 2010
Oplagsdato: 26 Apr 2010
Varefakta
Reference

b-9788779346062

Udgivelsesår

2010

Sprog

Dansk