Pædagogikken i evalueringssamfundet

Pædagogikken i evalueringssamfundet Forstør

298,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Brugen af evaluering og dokumentation er i markant fremvækst alle vegne og inden for alle tilværelsens områder. Ikke mindst på det pædagogiske område er mange nye evalueringsredskaber og vurderingsformer blevet taget i brug i de senere år. Kritik af denne tendens høres fra mange sider, men alligevel vinder evalueringsinitiativer fortsat frem, og det virker, som om evalueringsfænomenet i stigende grad accepteres og opleves som selvfølgeligt. Pædagogikken i evalueringssamfundet giver indsigt i, hvordan vurderinger, evalueringer og dokumentation kan forstås i et historisk og aktuelt perspektiv. Bogen beskriver, hvilke forandringer der sker med pædagogikken, når vurderinger bliver formaliseret som evaluering og dokumentation, og når kontrol og støtte til udvikling flyder sammen. Hvad betyder evaluering for pædagogikken, og hvad betyder pædagogik for evalueringerne? For at belyse dette er det nødvendigt at diskutere, hvorfor og hvordan alting i dag handler om livslang læring, og hvordan den lærende også skal lære at evaluere og dokumentere sig selv for at kunne klare sig i konkurrencen. Pædagogikken i evalueringssamfundet henvender sig til studerende, undervisere og forskere inden for de pædagogiske og samfundsvidenskabelige områder samt andre, der er optaget af pædagogikkens rolle i det moderne samfund.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Peter Østergaard Andersen
Sideantal: 250
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Indbundet
Oplag: 2
Udgave: 1
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 138 mm
Højde: 220 mm
Dybde: 17 mm
Vægt: 344 g
Udgivelsesdato: 27 Oct 2011
Oplagsdato: 28 Oct 2015
Varefakta
Reference

b-9788741255828

Udgivelsesår

2011

Sprog

Dansk