Narrativ praksis i skolen

Narrativ praksis i skolen Forstør

299,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Jo mere alsidige og righoldige fortællinger en person og en kultur har om sig selv og andre, jo flere handlemuligheder har de, og jo mere rummelige bliver de. Derfor denne bog om narrativ praksis i skolen.I Danmark har vi i de seneste fem-syv år set, hvordan en narrativ tilgang til arbejdet med børn, unge og familier er blevet udbredt i mange behandlingsmæssige og pædagogiske sammenhænge. Med denne bog er den narrative praksis nået til folkeskolen. Bogen er den anden i en serie af bøger, der beskriver den narrative tilgang i detaljer og med tilhørende metodiske og teoretiske overvejelser. Den første bog udkom i 2010 med titlen: Fra terapi til pædagogik – en brugsbog i narrativ praksis.Bogen er en samling af konkrete, velfunderede eksempler fra en genkendelig hverdag på narrativ praksis i skolen. Forfatterne viser, hvordan narrative perspektiver og metoder har inspireret og bidraget til meningsskabelse og (op)løsning af vanskeligheder og til skabelse af nye handlemuligheder og nye forståelser for elever, lærer og forældre. Herudover giver den læseren en grundforståelse af den narrative tænkning, dens teori og dens begreber.Narrativ praksis i skolen er redigeret af Anette Holmgren, leder af konsulentfirmaet DISPUK, og Martin Nevers, underviser hos DISPUK.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Troels Hammer / Martin Nevers / Michael Williams / M.Fl
Sideantal: 249
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 2
Udgave: 1
Fagredaktør: Anette Holmgren,Martin Nevers
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 156 mm
Højde: 230 mm
Dybde: 17 mm
Vægt: 376 g
Udgivelsesdato: 25 Oct 2012
Oplagsdato: 07 Jan 2014
Varefakta
Reference

b-9788741256184

Udgivelsesår

2012

Sprog

Dansk