Metodebogen - Pædagogstuderende mellem profession og akademisering

Metodebogen - Pædagogstuderende mellem profession og akademisering Forstør

300,00 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online

Metodebogen præsenterer forskellige studiemetoder i pædagoguddannelsen og sætter dem i relation til udviklingen inden for uddannelsen og i det pædagogiske felt. Udgangspunktet er pædagoguddannelsens placering mellem profession og akademisering. Hensigten er at dække de pædagogstuderendes behov for at diskutere de krav og udfordringer, de møder i deres uddannelse. Bogen stiller derfor skarpt på det forhold, at de studerende både skal kvalificere sig til en praktisk profession og bruge videnskabelige metoder i løbet af uddannelsen.Bogen behandler desuden den sociale læring, der finder sted i uddannelsen, ligesom den beskæftiger sig med den undervisning, der foregår på studiet, dels for at de studerende kan få et indblik i nogle af de overvejelser, der gøres i forbindelse med undervisning, dels for at underviserne kan få et andet perspektiv på undervisning end deres eget.Metodebogen henvender sig således både til pædagogstuderende og undervisere på pædagoguddannelsen. De pædagogstuderende vil kunne genkende deres egen situation, det pædagogiske hverdagsarbejde og de specifikt pædagogfaglige problemstillinger i bogen. Noona Elisabeth Jensen er cand.phil. i pædagogik, lektor i pædagogik ved Pædagoguddannelsen Sydhavn, Professionshøjskolen UCC.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Noona Elisabeth Jensen
Sideantal: 240
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 5
Udgave: 1
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 156 mm
Højde: 230 mm
Dybde: 16 mm
Vægt: 360 g
Serie: Socialpædagogisk Bibliotek
Udgivelsesdato: 03 Jun 2010
Oplagsdato: 31 Jul 2014
Varefakta
Reference

b-9788741253855

Udgivelsesår

2010

Sprog

Dansk

Metodebogen - Pædagogstuderende mellem profession og akademisering Hansreitzels