Literacy i læringskontekster

Literacy i læringskontekster Forstør

349,95 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

‘Literacy i læringskontekster’ er en grundbog, der præsenterer en række artikler fra ny nordisk modersmålsdidaktisk forskning.
Literacybegrebet står centralt i samtidens uddannelsestænkning. Hvordan kan man som underviser arbejde for, at elever og studerende udvikler de kompetencer, der er nødvendige for at leve og lære i et komplekst tekstlandskab? Udvikling af literacy har en vigtig social og samfundsmæssig side. Den har også en individuel side, som angår den enkeltes udvikling og oplevelse af at få tilgang til vigtige kommunikationsarenaer, og til selv at kunne ytre sig mundtligt og skriftligt.
‘Literacy i læringskontekster’ belyser literacy fra både et individuelt og et samfundsmæssigt perspektiv. Bogens artikler giver et mangfoldigt billede af, hvad literacy i læringskontekster både er og kan blive for barnet i dagtilbud, for eleven på forskellige klassetrin, for den studerende og for læreren.
‘Literacy i læringskontekster’ er delt i fire dele: skønlitterær literacy, multimodal literacy og et didaktisk perspektiv på udvikling af literacy.
‘Literacy i læringskontekster’ henvender sig til studerende og undervisere ved læreruddannelsen, pædagoguddannelsen og efter- og videreuddannelse inden for tekstpædagogik og skriftsprogsdidaktik.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Literacy i læringskontekster
Sideantal: 324
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Christian Hvid
Originaltitel: Literacy i læringskontekster
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oversætter: Connie Møller Christensen
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Klim
Bredde: 174 mm
Højde: 242 mm
Dybde: 24 mm
Vægt: 569 g
Serie: Literacy og læring
Udgivelsesdato: 16 Aug 2015
Oplagsdato: 16 Aug 2015
Varefakta
Reference

b-9788771294941

Udgivelsesår

2015

Sprog

Dansk