Læsedidaktik - efter den første læseundervisning

Læsedidaktik - efter den første læseundervisning Forstør

299,95 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online

Internationale og danske læseundersøgelser har vist, at danske elevers læsefærdigheder er svagere, end man kunne ønske. Politikere og skolefolk har spurgt, hvorfor danske elever klarer sig dårligere end for eksempel finske og svenske, og søgelyset er for alvor de sidste år blevet rettet mod kvaliteten i skolens læseundervisning.

Læseforskning viser, at der i utilstrækkelig grad bliver arbejdet systematisk med læseundervisning, efter at den første læsekode er knækket. Dette problem vil Astrid Roe sætte ind overfor. Hun præsenterer teorier og begreber om, hvad læsning og læsekompetence er, og hvordan man kan arbejde med at udvikle elevers læsekompetence og læsestrategier. Bogen handler også om vurdering af læsning, både den vigtige løbende vurdering af elevernes læsekompetence i alle fag og forskellige former for læseprøver.

Bogen henvender sig til lærerstuderende, lærere i folkeskolen og læsevejledere.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Astrid Roe
Sideantal: 285
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Joyce Grosswiler
Originaltitel: Lesedidaktikk ­etter den første leseopplæringen
Originalsprog: Norsk
Produktvariant: Hæftet
Oversætter: Helga Poder
Oplag: 3
Udgave: 1
Udgiver: Klim
Bredde: 158 mm
Højde: 227 mm
Dybde: 27 mm
Vægt: 587 g
Serie: Læsevejlederen
Udgivelsesdato: 31 May 2010
Oplagsdato: 19 Feb 2015
Varefakta
Reference

b-9788779557673

Udgivelsesår

2010

Sprog

Dansk

Læsedidaktik - efter den første læseundervisning Klim