Koncepter i pædagogisk arbejde

Koncepter i pædagogisk arbejde Forstør

240,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

I mange daginstitutioner arbejder man i dag ud fra en fælles metodisk og analytisk tilgang for at imødekomme og løse hverdagens pædagogiske udfordringer og dilemmaer. En række bogstavforkortelser er i spil – bl.a. ICDP, DUÅ, LP og TRAS – og i mange kommuner er der tale om, at det pågældende koncept er organisatorisk udbredt til obligatorisk anvendelse i alle kommunens daginstitutioner.

Det kan imidlertid være svært at få overblik over, hvilke pædagogiske koncepter, metoder og teorier der anvendes, hvor udbredte de forskellige koncepter er, og hvilket grundlag de bygger på. Det forsøger denne bog at råde bod på. I bogen præsenteres seks af de mest udbredte koncepter, og der gøres rede for deres opståen, idegrundlag, overordnede ærinde og metodiske tiltag.

Forfatteren beskriver, hvad det er for vilkår der skaber behov for et fælles koncept, og hvilke styrker og svagheder de forskellige koncepter har. Han peger samtidig på, hvorfor der kan være god grund til at være på vagt over for såvel koncepter som teorier og metoder, der implementeres uden forudgående pædagogisk diskussion, og hvorfor det er vigtigt at kunne skelne mellem de forskellige koncepter.

Bogen er primært henvendt til studerende på pædagoguddannelsen og til praktiserende pædagoger og pædagogiske ledere, men den kan også have interesse for mange andre aktører inden for den pædagogiske verden.

Christian Aabro er cand.mag. i pædagogik og lektor på Professionshøjskolen UCC.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Christian Aabro
Sideantal: 184
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 132 mm
Højde: 201 mm
Dybde: 14 mm
Vægt: 217 g
Udgivelsesdato: 10 May 2016
Oplagsdato: 10 May 2016
Varefakta
Reference

b-9788741258256

Sprog

Dansk