Ingen arme, ingen kager! - En Bourdieu-inspireret praksisanalyse af skolens sociale sortering

Ingen arme, ingen kager! - En Bourdieu-inspireret praksisanalyse af skolens sociale sortering Forstør

168,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage
Ingen arme, ingen kagerstiller skarpt på den pædagogiske praksis i folkeskolen. Gennem nærgående analyser af et projektforløb i ottende klasse sættes der kritisk fokus på en folkeskole, der stiller høje krav til elevernes selvstændighed og faglige præstationer og som afstedkommer, at nogle elever falder igennem. De mange eksempler fra praksis er genkendelige, og analyserne af lærernes forskellige måder at håndtere og evaluere arbejdet og eleverne på er både provokerende og øjenåbnende. I forlængelse heraf leveres også en kritisk analyse af den aktuelle skolepolitik.
Bogen fungere desuden som en praktisk introduktion til, hvordan man kan bruge den franske sociolog Pierre Bourdieusteori og metode til at analysere pædagogisk praksis. Bogen indeholder en selvstændig kort præsentation af Boudieus teorier.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Camilla Gregersen / Stinus Storm Mikkelsen
Sideantal: 155
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 5
Udgave: 1
Udgiver: Unge Pædagoger
Bredde: 148 mm
Højde: 210 mm
Dybde: 11 mm
Vægt: 260 g
Serie: Unge Pædagogers serie¤En håndsrækning til læreruddannelsen
Udgivelsesdato: 04 Dec 2007
Oplagsdato: 12 Sep 2012
Varefakta
Reference

b-9788790220525

Udgivelsesår

2007

Sprog

Dansk

Ingen arme, ingen kager! - En Bourdieu-inspireret praksisanalyse af skolens sociale sortering Unge Pædagoger