Implementering - Fra viden til praksis på børne- og ungeområdet

Implementering - Fra viden til praksis på børne- og ungeområdet Forstør

399,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Hvad er implementering? Hvilke instrumenter og metoder virker bedst, når man skal implementere ny viden? Og hvordan kan man arbejde systematisk med implementering, så man får omsat ny viden til en forbedret pædagogisk praksis, familiebehandling, undervisning eller forebyggelse?
Med udgangspunkt i børne- og ungeområdet søger denne bog at besvare disse og andre spørgsmål. De stærkt stigende krav om innovations- og forandringsprocesser har skabt fokus på implementering – forstået som omsætning af viden til praksis – som et selvstændigt vidensfelt. Implementering – fra viden til praksis på børne- og ungeområdet er skrevet til fagprofessionelle, konsulenter og ledere, som arbejder med implementering i offentlige eller private organisationer og her planlægger og gennemfører innovations- og forandringsprocesser.
Bogen er desuden oplagt at bruge i forbindelse med uddannelse af pædagoger, lærere, psykologer, sygeplejersker, socialrådgivere samt administratorer, konsulenter og ledere.
Implementering består af følgende kapitler:
1. Indledning ved redaktørerne Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson
2. Implementeringsforskning - en introduktion af Per Nilsen (oversat fra svensk af Lone Østerlind
3. Implementeringskoncepter og -modeller af Bianca Albers & Allison Metz
4. Fra viden til praksis via implementeringsnetværk - Gennembrudsmetoden som ramme for kvalitetsudvikling, implementering og opskalering af Helle Høgh
5. Implementering i praksis af Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson
6. Styrket implementering gennem indsatsteori? Forebyggelse af ungdomskriminalitet som eksempel af Morten F. Greve
7. Implementeringen begynder ved valget af indsatser - en præsentation af heksagonmodellen af Birgitte Rønnøw
8. Implementering af PALS - Forandringsglæde og modstandskraft øger succesraten for implementering af Gøye Thorn Svendsen
9. At lede implementeringen af evidensbaseret praksis af Bianca Albers
10. Erfaringer med anvendelsen af Active Implementation Frameworks i Ikast-Brande Kommune af Marie Hultberg
11. Sundhedsfremme og sundhedsundervisnings i folkeskolen - fra politik til praksis af Lone Nordin
12. Skolen - mellem forandring og forankring af Peter Wick
13. Ledelse og forandringer i folkeskolen af Torsten Conrad
14. Børns mentale sundhed - implementering af Sundhedsstyrelsens forebyggelsespakker af Katrine Finke & Lisbeth Holm Olsen
15. Casebaseret audit - en metode til at skabe bæredygtig implementering på tværs af sektorer af Helle Høgh
16. Bæredygtig implementering inden for dagtilbuds- og skoleområdet af Hans Månsson
17. Implementering i fremtiden af redaktørerne Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Bianca Albers / Hans Månsson / Helle Høgh
Sideantal: 288
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Henriette Mørk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oversætter: Kapitel 2 er oversat fra svensk af Lone Østerlind
Oplag: 1
Udgave: 1
Illustreret af: Jesper Klahr
Udgiver: Dansk Psykologisk Forlag
Bredde: 172 mm
Højde: 240 mm
Dybde: 23 mm
Vægt: 635 g
Udgivelsesdato: 19 May 2015
Oplagsdato: 19 May 2015
Varefakta
Reference

b-9788771580976

Udgivelsesår

2015

Sprog

Dansk

Implementering - Fra viden til praksis på børne- og ungeområdet Dansk Psykologisk Forlag