Historiefortælling som virkemiddel

Historiefortælling som virkemiddel Forstør

259,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Historiefortælling som virkemiddel giver grundlag for at anvende historier, fortællinger, metaforer og anekdoter i undervisningen. Historien er et kommunikativt virkemiddel, der kan skabe forbindelse mellem det faglige indhold og elevens referenceramme, bidrage til udvikling af elevernes sociale kompetencer samt stimulere til refleksion, diskussion og udvikling af tænkefærdigheder.
Bogen giver dig
• større viden om historiens betydning for at skabe relevans, engagement og motivation i forhold til det faglige indhold
• konkrete værktøjer til at fortælle og arbejde med historier, der understøtter elevernes kompetenceudviklingog læringsproces
• metoder til at udvikle en involverende praksis i opstarten af din undervisning
• afsæt for at arbejde med positiv psykologi gennem en styrkebaseret tilgang
• et bredt udvalg af historier til brug i undervisningen
• inspiration til at udvikle og fortælle dine egne historier.


Historiefortælling som virkemiddel
indeholder 42 historier samt et teoretisk afsæt og praktiske værktøjer til at arbejde med fortælling i undervisning. Historierne er sprogligt tilpasset udskoling og ungdomsuddannelser, men kan justeres til indskoling, mellemtrin og voksenundervisning.

Bogen indgår i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE, som tilbyder værktøjer, der umiddelbart kan implementeres i den daglige undervisning for at styrke den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Nanna Paarup / Søs Rask Andresen
Sideantal: 152
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Louises design/Louise Glargaard Perlmutter
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Dansk Psykologisk Forlag
Serie: Værktøjer til klasseledelse
Udgivelsesdato: 03 Aug 2014
Oplagsdato: 03 Aug 2014
Varefakta
Reference

b-9788777069772

Udgivelsesår

2014

Sprog

Dansk

Historiefortælling som virkemiddel Dansk Psykologisk Forlag