Forbløffende praksisser - En fænomenologisk undervisningsstrategi

Forbløffende praksisser - En fænomenologisk undervisningsstrategi Forstør

249,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

”Forbløffelse” er et begreb hentet fra antropologisk videnskab, som beskriver det, der kan ske, når man undersøger en fremmed kultur med en åben indstilling, uden fordomme og forudfattede meninger."Forbløffende praksisser" er en undervisningsstrategi, der har som mål at kvalificere studerende, som skal være professionelle undervisere, til at blive opmærksomme på og reflektere over de pædagogiske problemstillinger, der måtte vise sig i deres fremtidige praksis. Strategien omfatter dels en gennemgang af forskellige pædagogiske og psykologiske teorier, dels en praktisk observationsøvelse, der omfatter anvendelse af metoder hentet fra fænomenologisk og antropologisk forskning.Forbløffende praksisser – en fænomenologisk undervisningsstrategi henvender sig til studerende og undervisere i en bred vifte af fag samt til alle dem, der uddanner sig eller uddanner andre til at blive professionelle pædagoger, lærere etc.Kirsten Fink-Jensen er uddannet cand.pæd. i musik fra Danmarks Lærerhøjskole (nu DPU/AU) og ph.d. Hun er ansat som lektor ved Institut for Uddannelse og Pædagogik ved Aarhus Universitet, hvor hun forsker i pædagogik, læring og filosofi samt kunst, kultur og medier.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Kirsten Winther Fink-Jensen
Sideantal: 224
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 132 mm
Højde: 201 mm
Dybde: 17 mm
Vægt: 258 g
Udgivelsesdato: 04 Oct 2012
Oplagsdato: 04 Oct 2012
Varefakta
Reference

b-9788741256023

Sprog

Dansk

Forbløffende praksisser - En fænomenologisk undervisningsstrategi Hansreitzels