Evaluering i skolen

Evaluering i skolen Forstør

249,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Den stigende interesse for evaluering i uddannelsessystemet udfordrer folkeskolen og lærernes evne til at gennemføre, begrunde og analysere forskellige evalueringsredskaber og deres anvendelse kritisk. Evaluering i skolen behandler nogle didaktiske problemstillinger, der knytter sig til evaluering i skole og undervisning generelt og analyserer fra forskellige faglige synsvinkler, hvordan man kan arbejde med evaluering som et pædagogisk redskab. Evaluering i skolens fag eksemplificeres og diskuteres ud fra fagene dansk, naturfag og musik – tre skolefag med forskellige indholdsområder, vidensdimensioner og arbejdsformer. Der præsenteres tre generelle perspektiver på evaluering i skolen:- En analyse af de seneste lovgivningsbestemte evalueringsinitiativer med henblik på at undersøge initiativernes formål og anvendelse i forhold til kontrol, læring og oplysning.- En redegørelse for skoles dannelsesopgave i et idéhistorisk-filosofisk perspektiv som grundlag for at forstå og diskutere skolens overordnede formål i dag.- En analyse af internationale forskningsresultater i forbindelse med test i skolen. Antologien Evaluering i skolen er et bidrag til den professionelle debat om evaluering som pædagogisk redskab og henvender sig dermed først og fremmest til lærere, skoleledere og lærerstuderende, der arbejder med udvikling af skole og undervisning.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Marianne Thrane (red.) / Benedikte Vilslev Petersen
Sideantal: 190
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Joyce Grosswiler
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Klim
Bredde: 157 mm
Højde: 225 mm
Dybde: 16 mm
Vægt: 376 g
Serie: Pædagogiske Linjer
Udgivelsesdato: 31 May 2011
Oplagsdato: 31 May 2011
Varefakta
Reference

b-9788779558304

Udgivelsesår

2011

Sprog

Dansk