Evaluering - i et dialogisk perspektiv

Evaluering - i et dialogisk perspektiv Forstør

99,00 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online

Evalueringsbegrebet er et vigtigt begreb på mange niveauer og i mange sammenhænge, og her gælder det skolen, lærerne og eleverne.
Evaluering er en fælles opgave for skolen, dens elever og lærere, og det er vigtigt at fastholde det dialogiske perspektiv. Ved at sikre dette bliver evaluering ikke bare en afslutning på noget, men noget som motiverer og giver konkrete råd til det videre læringsforløb.
Et dialogisk perspektiv på evaluering er derfor afgørende for, at skolen på lang sigt kan opnå de resultater, den ønsker. Forfatterne behandler evalueringsbegrebet både teoretisk og praktisk, og de diskuterer forskellige opfattelser af begrebet samt de konsekvenser for praksis, de forskellige opfattelser kan medføre.
Evaluering er et relevant tema for alle, som er interesseret i skolens dagligdag og udvikling. Bogen henvender sig derfor både til studerende på læreruddannelsen, lærere, skoleledere og skolepolitikere.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Ingvar Lundberg / Katrine Herrlin / Olga Dysthe / M.Fl
Sideantal: 227
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Sabina Brandt, Sisterbrandt Designstue
Forord af: Lis Pøhler
Originaltitel: Evaluring - i et dialogisk perspektiv
Originalsprog: Norsk
Produktvariant: Hæftet
Oversætter: Ole Thornye
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Dansk Psykologisk Forlag
Udgivelsesdato: 28 Jun 2010
Oplagsdato: 28 Jun 2010
Varefakta
Reference

b-9788777066696

Udgivelsesår

2010

Sprog

Dansk

Evaluering - i et dialogisk perspektiv Dansk Psykologisk Forlag