Mediepsykologi

Mediepsykologi Forstør

99,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Moderne kommunikationsteknologier har bragt individet i fokus på andre måder, end de traditionelle massemedier har gjort det.
Det gør en udvidet forståelse af, hvad medier er, og hvordan de påvirker, relevant. Et nøglepunkt til en forbedret forståelse af, hvordan medier påvirker, er derfor at supplere de teknologi- og kulturorienterede teorier om mediepåvirkning.
Det kan ske med forklaringer på, hvordan de enkelte medier i kraft af deres teknologiske indretning og æstetiske udtryk bearbejder og organiserer menneskelig sansning og bevidsthed.
I bogen gives forskellige eksempler på, hvordan det sker, såvel individuelt som i forbindelse med større grupper.
Peter Allinghamer lektor i medieanalyse og tekstanalyse ved Institut for Kommunikation ved Aalborg Universitet.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Peter Allingham
Sideantal: 51
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Frydenlund
Bredde: 170 mm
Højde: 245 mm
Dybde: 4 mm
Vægt: 130 g
Udgivelsesdato: 13 Mar 2008
Oplagsdato: 13 Mar 2008
Varefakta
Reference

b-9788778876409

Udgivelsesår

2008

Sprog

Dansk