Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab - En introduktion til Reuven Feuersteins teori og metode

Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab - En introduktion til Reuven Feuersteins teori og metode Forstør

369,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Bogen har dynamisk assessment som sit omdrejningspunkt, og præsenterer hermed en alternativ og supplerende tilgang til traditionel psykometrisk testning og udredning. Ud over en generel introduktion til begrebet dynamisk assessment, indgår også en specifik præsentation af den israelske professor Reuven Feuersteins særligt udviklede metode ’Learning Propensity Assessment Device (LPAD)’.
Feuerstein gør op med den traditionelle forståelse af intelligensbegrebet som en fast uforanderlig størrelse, der kan måles og bruges til forudsigelser om børns fremtidige præstationer, og plæderer for, at mennesket er modificerbart, og at det er muligt at intervenere i udviklingen af dets kognitive evner.
Det er første gang at dele af Feuersteins produktion udgives på dansk. Bogen indeholder tillige bidrag af en af Europas førende ’Feuerstein-specialister’, den belgiske professor Joseph Lebeer, samt bidrag af Lars Røgilds, Louise Bøttcher og Grethe Damon, der sætter Feuersteins tænkning i relation til børn med handicap i en dansk kontekst.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Reuven Feuerstein / Joseph Lebeer / Grethe Damon (red.) / M.Fl
Sideantal: 240
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Louises design/Louise Glargaard Perlmutter
Forord af: Søren Hertz
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oversætter: Charlotte Pietsch (kapitel 1,2,3 og 4)
Oplag: 2
Udgave: 1
Udgiver: Dansk Psykologisk Forlag
Udgivelsesdato: 14 Apr 2013
Oplagsdato: 14 May 2014
Varefakta
Reference

b-9788777066979

Udgivelsesår

2013

Sprog

Dansk

Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab - En introduktion til Reuven Feuersteins teori og metode Dansk Psykologisk Forlag