MAD MEN MANIA - Whisky, sex og selviscenesættelse

MAD MEN MANIA - Whisky, sex og selviscenesættelse Forstør

199,95 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Hovedpersonen i Mad Men, Don Draper, er kåret som USA’s mest indflydelsesrige mand, foran Barack Obama, og tv-serien studeres på universiteter verden over.
Mad Men er blevet et kulturelt fænomen. Den amerikanske serie, der i DK er solgt i 100.000 udgaver på dvd, har øget salget af skotsk whisky og sat dagsorden for mode og design. Men der er vigtigere årsager til Mad Mens gennemslagskraft – nemlig betydningen af, at man forstår at iscenesætte sig selv som en succes i dag. Og hvad det koster at gøre det.
Med referencer til film, litteratur og kulturhistoriske milepæle, der inspirerer Mad Men, og med fokus på mode som storytelling, tegner Iben Albinus portræt af serien som fænomen og af 1960erne som en brydningstid, hvor kønsroller, familieværdier og lykken ved et lækkert brand er til diskussion. En tid, der måske alligevel ikke er så anderledes end vores.
MAD MEN MANIA er en ny tendensbog af forfatteren til den kritikerroste Da Sex and the City ændrede verden og handler om, hvad der sker, når man sætter alt ind på at blive en succes.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Iben Albinus
Sideantal: 208
Sprog: Dansk
Omslagsillustrator: Rikke Jørgensen
Omslagsgrafiker: Ironflag
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Paperback
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Sabroe & Sabroe
Bredde: 139 mm
Højde: 215 mm
Dybde: 18 mm
Vægt: 283 g
Udgivelsesdato: 11 Sep 2012
Oplagsdato: 11 Sep 2012
Varefakta
Reference

b-9788799377619

Udgivelsesår

2012

Sprog

Dansk

MAD MEN MANIA - Whisky, sex og selviscenesættelse Sabroe & Sabroe