Fascination og forretning - i dansk tv-sport

Fascination og forretning - i dansk tv-sport Forstør

199,95 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sport er benhård træning, ekstreme fysiske præstationer og millionkontrakter. Sport er eliteidræt, storskærme og miniputterne på skolens mudrede fodboldbane. Sport er også - og i høj grad - afslapning, spænding og socialt fællesskab foran fjernsynet hjemme i stuen. Sport er derfor 'big business' af afgørende betydning for danske tv-stationer, der kæmper om de vigtigste sportsgrene og de store internationale sportsbegivenheder.

Fascination og forretning i dansk tv-sport sætter fokus på forholdet mellem sport, tv og sportspublikum i Danmark og trækker en linje fra tv-sportens tidlige barndom over Gunnar 'Nu' Hansen og frem til i dag, hvor komplekse og tætte former for samarbejder mellem tv-stationer, virksomheder og sportsorganisationer udøver en voksende kontrol over de sportsbegivenheder, der vises på fjernsynet.Bogen belyser, hvordan tv og sport er blevet mere og mere afhængige af hinanden i en politisk kamp om folkekultur, fascination, teknologi og penge.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Kirsten Frandsen
Sideantal: 176
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Sigrid Astrup
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Aarhus Universitetsforlag
Bredde: 145 mm
Højde: 220 mm
Dybde: 15 mm
Vægt: 312 g
Udgivelsesdato: 13 Jun 2013
Oplagsdato: 13 Jun 2013
Varefakta
Reference

b-9788779345669

Udgivelsesår

2013

Sprog

Dansk

Fascination og forretning - i dansk tv-sport Aarhus Universitetsforlag