Bobbis Historie

Bobbis historie

Omdefinering af skønhed

Hvad er smukt i Bobbis øjne? Svaret overrasker dig måske.
 

"Kraftige bryn, sensuelle øjne, en markant næse – disse ansigtstræk inspirerer mig. Skønhed handler ikke om perfektion. Det handler om at fremhæve individualiteten."
 

Bobbis holdning virker måske ukonventionel. Men for langt de fleste kvinder er holdningen en lettelse.
 

Bobbi mener, at "makeup kan få kvinder til at se og føle sig autentisk, blot smukkere og mere selvsikker." Med Brown Cosmetics giver Bobbi kvinder mulighed for at fremhæve deres unikke skønhed. Flot og funktionel makeup i tidløse nuancer, der alle giver et ensartet, naturligt og sundt look. 

Bobbis begyndelse

Allerede som barn var Bobbi fascineret af makeup. "Jeg kan huske, hvordan jeg betragtede min mor, når hun lagde hvid øjenskygge og sort eyeliner på i hendes blåforgyldte badeværelse - hendes look var glamourøst men friskt." Da Bobbi var gammel nok til at arbejde, kontaktede hun straks de små makeupbutikker i byen, hvor hun fik sin første smagsprøve på formel uddannelse.
 

Bobbis uddannelse fortsatte på Boston's Emerson College, hvor hun blev bachelor i teatermakeup. Efter eksamen flyttede hun til New York City for at skabe en karriere som professionel makeupartist. Hun demonstrerede sin teknik for alle, der viste interesse, og langsomt opbyggede hun kontakter, og stødte også på udfordringer, som de fleste freelance makeupartister, der forsøger at gøre karriere i Manhattan.
   

Men på trods af udfordringerne opnåede hun - takket være hendes talent og drive - eftertragtede aftaler med topmagasiner, fotografer og modeller. Bobbi begyndte at samarbejde med fotograferne Bruce Weber, Arthur Elgort for den amerikanske udgave af Vogue, samt med den nu afdøde Francesco Scavullo for Cosmopolitan og Self. En syvsiders reportage med skud af supermodellen Tatiana Patitz - fotograferet af Wayne Maser - var også med til at sætte fokus på Bobbis arbejde.
 

Bobbis store gennembrud var hendes første cover i den amerikanske udgave af Vogue. Billedet blev taget af den berømte fotograf Patrick Demarchelier, modellen var den kommende supermodel Naomi Campbell og makeuppen var skabt af Bobbi Brown. Syv år efter at være flyttet til New York City uden at kende nogen, kom Bobbi ind i varmen. Branchen havde fået øjnene op for Bobbi Brown. 

Bobbis gode idé

Bobbi var succesfuld makeupartist med adgang til alle produkter på markedet, men hun synes, at næsten alle produkterne havde en unaturlig finish, hvilket gjorde det umuligt at skabe et smukt og naturligt look.
 

Efter 10 år som freelance ændrede et tilfældigt møde med en kemiker under en fotooptagelse alt. "Jeg havde en idé om at skabe en læbestift, uden duft, der hverken var tør eller fedtet, med en smuk og naturlig finish, og jeg fortalte kemikeren om det", fortæller Bobbi.

 
Kemikeren skabte læbestiften efter Bobbis hidtil unikke ønsker, og resultatet blev Brown Lip Color, en pink-brun nuance. Ni andre brunlige læbestifter fulgte hurtigt efter, og fuldendte Bobbis første serie af læbestifter.
 

I 1991 lancerede hun 10 læbestifter i stormagasinet Bergdorf Goodman under navnet Bobbi Brown. Bobbi forventede at sælge 100 læbestifter den første måned. Hun solgte 100 allerede den første dag.
 

Budskabet var klart: Kvinderne efterspurgte enkel, flot og funktionel makeup. 

Bobbi Brown Cosmetics ser dagens lys

Succesen spredes hurtigt. Bobbis unikke tilgang til kosmetik var en længe ventet gave til kvinder, der ønskede et mere naturligt look. Bladbranchens mest prominente skønhedsredaktører fik øje på Bobbis talent, og det lille mærke fik stor opmærksomhed. 
 

Læbestiftkollektionen blev udvidet med flere produkter. Bobbis foundations havde en gullig farve, og ikke pink, og skabte en revolution inden for makeupindustrien. Hun demonstrerede hurtigt, at hun var lige så dygtig til neutrale nuancer, som hun var til intense og dristige farver.
 

Den totale forandring i skønhedsbranchen fangede kosmetikimperiets Estée Lauders opmærksomhed, der opkøbte Bobbi Brown Cosmetics i 1995, blot fire år efter virksomhedens start. I dag spiller Bobbi Brown fortsat en kreativ rolle i virksomheden.

Bobbi Brown i dag

Udover at drive egen virksomhed udlever Bobbi sin passion ved skabe look til New York Fashion Week. Hun er altid med backstage, hvor hun samarbejder med branchens bedste designere, bl.a. Rachel Roy, J. Mendel, Erin Fetherston, Tory Burch og Cynthia Rowley.
 

Bobbi giver ofte skønhedstips på The Today Show og The Oprah Winfrey Show, og hendes eksperttips kan også læses i internationale magasiner og hjemmesider. 
 

Og selvfølgelig finder man altid Bobbi der, hvor hun startede - bag scenen. Bobbi er stadig verdens mest anerkendte makeupartist blandt berømtheder og modemagasiner.
 

Bobbi er New York Times bestseller-forfatter med fem bøger om skønhed og livsstil: Bobbi Brown Beauty, Bobbi Brown Teenage Beauty, Bobbi Brown Beauty Evolution, Bobbi Brown Living Beauty og Bobbi Brown Makeup Manual. 
 

For Bobbi giver det mening at gøre andre menneskers liv bedre. "Jeg elsker at hjælpe andre, fordi det føles rigtigt," fortæller hun. Bobbi Brown Cosmetics støtter velgørende formål og organisationer, bl.a. Dress for Success og Jane Addams Vocational High School. Hvis du vil vide mere om Bobbis velgørenhedsarbejde, kan du besøge Bobbi Cares. 

Bobbis historie

Omdefinering af skønhed

Hvad er smuk Mere

Bobbis Historie Der er ingen varer i denne kategori